Spodenki na rower z wkładką są dziś używane nie tylko przez profesjonalistów, ale każdego, kto chcę zapewnić sobie najwyższy komfort podczas jazdy.
Luźne spodenki rowerowe z wkładką – jak je wybrać?
Wybierając wkładkę, upewnij się, że jest wygodna, gdy siedzisz na rowerze. Podobnie jak buty do biegania, a nawet spodnie, nie każda wkładka jest przeznaczona dla każdego rozmiaru i kształtu ciała. Podczas przymierzania spodenki powinny pasować, mieć wygodny pas i nogawki, które nie są ani za ciasne, ani za luźne. Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy luźne spodenki rowerowe z wkładką są dla ciebie, jest usiąść na siodełku roweru i trzymać się kierownicy. Zwróć uwagę, czy wkładka nie jest przesunięty zbyt daleko do przodu lub do tyłu. Końcówki wkładki powinny znajdować się tuż za krawędziami siodełka, a nos wkładki powinien zakrywać nos siodełka. Jeśli na nosie wkładki znajduje się klapka materiału, powinna ona przylegać ściśle do ciała.
Wkładkę należy nosić na skórze — noszenie bielizny zwiększa liczbę szwów, zmniejsza oddychalność i ogranicza ruch, niwelując korzyści płynące z wkładki.
Luźne spodenki rowerowe z wkładką, które są przeznaczone dla kobiet, mają zwykle szerszą część tylną, aby pokryć szersze kości nasadowe. Są nieco krótsze, ponieważ tkanka miękka kobiet kończy się zazwyczaj przed końcem siodła. Wkładka przeznaczona dla mężczyzn może mieć centralne wycięcie, dzięki czemu przepływ krwi nie jest ograniczany przez nacisk podczas jazdy.
Spodenki rowerowe z wkładką żelową – najważniejsza jest konstrukcja
Dobrej jakości spodenki z wkładką, to jedno z najważniejszych akcesoriów rowerowych, jakie możesz kupić — niezależnie od tego, jak często jeździsz na rowerze.
Spodenki rowerowe z wkładką żelową należy wybierać w oparciu o jakość materiałów i konstrukcji. Ale kluczowe jest również to, jak dobrze dopasowują się do twojego ciała. Czasami stosunkowo niedroga para spodenek może być lepsza dla ciebie niż spodenki z wysokiej półki. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na kilka czynników:
• Cena. Ogólnie rzecz biorąc, im droższe spodenki, tym wyższa jakość. Unikaj tanich modeli, ponieważ materiał i konstrukcja mogą nie spełniać norm. Mogą być uszyte tylko z 4 lub 6 kawałków, co nie zapewni anatomicznego dopasowania. Wkładka może nie być wystarczająco duża, wystarczająco miękka. Tanie spodenki nie są tak trwałe – szybko tracą swoje właściwości.
• Podkłady. Im więcej, tym lepiej. Zwykle 8-częściowe spodenki rowerowe z wkładką żelową, dopasowują się do ciała lepiej niż te wykonane z mniejszej liczby części. Renomowani producenci stosują płaskie szwy, dzięki czemu dodatkowe elementy nie spowodują.
Na co zwrócić uwagę wybierając szorty rowerowe z wkładką?
Zwróć uwagę czy wkładki są syntetyczne, ponieważ materiał ten nie pęka i nie powoduje podrażnień. Duża, gładka, chłonna, jednoczęściowa, średnio wyściełana wkładka zapewnia maksimum komfortu. Wkładki, które mają szwy, rowki, wyraźne sekcje i/lub fakturę, mogą być niewygodne. Uważaj na grube wkładki, które mogą się zwijać i ocierać skórę.
Ważna jest długość, jaką mają szorty rowerowe z wkładką. W sprzedaży najczęściej są długie, tzw. „belgijskie” szorty, sięgające nogawką tuż nad kolano. Krótkie spodenki są najodpowiedniejsze dla osób preferujących szybką jazdę po płaskiej nawierzchni.
Właściwe szorty rowerowe z wkładką mają wysoki krój z tyłu, aby zakrywać skórę w pochylonej pozycji do jazdy. Jednocześnie są niskie z przodu, dzięki czemu możesz pochylać się do przodu bez ograniczeń. Przód nie powinien być jednak tak niski, aby znajdował się poniżej kości biodrowych.
Jakie powinny być spodenki rowerowe na długie dystanse?
Gumka powinna być wystarczająco szeroka. Jednocześnie nie ma nic bardziej frustrującego niż sytuacja, w której spodenki rowerowe na długie dystanse podjeżdżają do góry, a materiał marszczy się w kroku. Sprawdź ściągacze, aby upewnić się, że są szerokie, wykonane z „lepkiego” materiału przypominającego gumę i bezpiecznie wszyte. Nogawki powinny być wygodnie dopasowane, ale nie ciasne.
Spodenki rowerowe na długie dystanse powinny być wykonane z elastycznego materiału. Łatwo się je zakłada i nie uciskają nóg. Z drugiej strony możesz natknąć się na szorty z materiałem, który celowo jest odporny na rozciąganie. Chodzi o to, aby podczas nacisku na pedał, materiał się nie zwijał Tkanina „przechowuje” energię kinetyczną w tylnej części pociągnięcia i uwalnia ją, gdy naciskasz. Ta koncepcja jest również stosowana w strojach dla profesjonalnych kolarzy. Dzięki temu możesz osiągnąć lepsze wyniki, ale kosztem komfortu.
Zostaw komentarz