Jaki rower wybrać do jazdy po mieście i lesie?

19 października 2022 Porady

Ilu rowerzystów, tyle podejść do wyboru modelu roweru. Jednak bez względu na twoje osobiste preferencje, inny model roweru będzie odpowiedni do jazdy po mieście, a inny w terenie.

Rower do jazdy po mieście – główne cechy

Zanim zdecydujesz się na zakup roweru miejskiego, warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jak długie podróże planujesz.
  • Po jakiej powierzchni będziesz się przemieszczać: dobry asfalt, kostka brukowa czy ścieżki.
  • Czy planujesz zabrać ze sobą rower samochodem lub komunikacją miejską.
  • O jakiej porze roku będziesz jeździć.

Rower do jazdy po mieście nadaje się do podróży ze średnią prędkością. Proste siedzenie ma szersze i bardziej miękkie siodełko, często bagażnik lub kosz na rzeczy. Na takim rowerze nie da się jeździć po trudnym terenie, ale do życia w mieście pasuje idealnie. Rower do jazdy po mieście ma większe koła (zwykle 28 cali). Możesz również wybrać model z niską ramą, aby ułatwić zsiadanie na przejściu dla pieszych i jazdę w sukience.

Rowery miejskie oczywiście nie należą do najlżejszych i najszybszych. Koła na nich są średniej grubości i miękkości: można jeździć po małym krawężniku, ale zdecydowanie nie są przeznaczone do lasu, ale zimą można jeździć po wyczyszczonej ścieżce.

Z kolei rower szosowy doskonale nadaję się do szybkiej jazdy po drogach z dobrym pokryciem. Są najlżejsze, a ich cienkie koła pozwalają rozwinąć przyzwoitą prędkość. Taki rower w razie potrzeby łatwo przenosić w rękach. Ale rower szosowy zdecydowanie nie jest opcją na leniwą, wygodną jazdę: ze względu na cienkie koła poczujesz każdy kamyk, który spotkasz po drodze, nie wspominając o dołkach i krawężnikach.

Jakie powinien być rower do jazdy po lesie?

Rower do jazdy po drogach gruntowych i leśnych szlakach nie może być ciężki. Główne cechy, jakie ma rower do jazdy po lesie to:

  • Niewielka waga, aby długie podróże nie były zbyt męczące.
  • Zwrotność umożliwiająca łatwe omijanie wszelkich przeszkód na drodze.
  • Możliwość rozwijania dobrej prędkości – cecha niezbędna dla każdego roweru.
  • Amortyzacja.

Aby jazda sprawiała nam przyjemność, a rower nie zawiódł w kluczowym momencie, należy zwrócić uwagę na jakość jego montażu. Rower do jazdy po lesie powinien być wyposażony w niezawodne hamulce, wytrzymałe ramy i układy przeniesienia napędu. Ważne jest, aby pasował do wzrostu rowerzysty i aby jego siedzenie było wygodne.

Rowery na każdy teren

Rower na każdy teren – główne cechy

Rowery górskie przeznaczone są do umiarkowanej jazdy po drogach o różnej nawierzchni lub w terenie. Tanie modele uważane są za rowery rekreacyjne. Taki rower na każdy teren ma podstawowy amortyzowany widelec, podwójne obręcze, szerokie, wygodne siodełko i hamulce tarczowe. Rower do miasta i do lasu dobieramy w zależności od doświadczenia i stylu jazdy.

Niedrogi rower dla początkujących zapewnia możliwość jazdy po trudnym terenie i jazdy po miejskich ścieżkach rowerowych. Za pomocą osprzętu możesz łatwo wybrać odpowiedni bieg do opuszczania lub podnoszenia. Amortyzowany widelec, 27-calowe koła o skoku 100 mm pomagają pokonywać długie dystanse.

Bardziej zaawansowany rower na każdy teren ma konstrukcje z lekkiego stopu aluminium, zaprojektowaną do cichej jazdy po miejskim asfalcie i w terenie. Hamulce hydrauliczne zapewniają bezpieczeństwo podczas zatrzymań. Szybko zmieniające się nawierzchnie nie wpływają na komfort rowerzysty dzięki miękkiemu widelcowi ze zdalną blokadą.

Jak wybrać rower do jazdy po lesie i asfalcie?

Jaki rower wybrać, jeśli planujemy poruszać się na przemian po mieście i w terenie? Istnieją ogólne cechy, które takie modele muszą spełniać. Do jazdy po mieście asfaltowymi drogami i chodnikami, leśnymi ścieżkami, nie jest potrzebny specjalistyczny model. Taki rower do jazdy po lesie i asfalcie musi mieć następujące cechy:

  • Łatwość obsługi.
  • Łatwość manewrowania.
  • Możliwość łatwego nabierania prędkości.
  • Niezawodność i bezpieczeństwo sprzętu.

Rowery rekreacyjne i turystyczne powinny mieć sprawnie działające hamulce, mocną ramę i nowoczesny układ przeniesienia napędu. W przypadku długich wycieczek po trudnym terenie i po mieście twarde siodełko sportowe nie jest odpowiednie. Idealną opcją jest anatomiczne siodełko z miękkimi wstawkami, które tłumią drgania i zapewniają większy komfort.

Rower do jazdy po lesie i asfalcie musi odpowiadać wzrostowi jeźdźca. Kierownica może mieć dowolny kształt (niska, wysoka). Właściwym rozwiązaniem jest płaska konstrukcja 600 mm. Szerokość ta jest wygodna podczas jazdy między samochodami lub na wąskich leśnych ścieżkach.

19 października 2022 Porady

0 Komentarze